Sunday, December 4, 2016

Cukuplah sekali

Born to sacrifice. Sebab Allah janji nak bagi hadiah kat aku kalau aku buat sebab Dia.

Dari dulu, aku buat sebab Dia. Bukan sebab manusia. Mengambil kekuatan daripada pejuang dahulu membuatkan aku terpaksa menelan perasan itu. Hanya Allah nampak air mata aku masa tu. Not even my mom, apatah lagi kawan. Bungkam sangat perasaan masa tu.

Sekarang kena telan benda yang lagi pahit. Daripada orang yang paling rapat, tapi aku tak boleh nak bersandar pun. Tak boleh cerita, tak boleh nangis. How i wish i could run far away. Far far away.

"Macam mana kita nak buat keluarga lain, kalau keluarga sendiri pun tak boleh handle?"

Sampai mati aku ingat benda tu. Kalau mati dalam keadaan Allah redha tu dah cukup. Aku minta maaf aku tak boleh buat yang terbaik. Minta maaf sangat-sangat.

Mati itu jodoh yang pasti. Yang pasti jugak, hati aku turut mati.

No comments: